Tuesday 31 December 2013

WELCOME 2014!!!!!

Alhamdulillah, akhirnya kita dapat bersua dengan 2014. Selamat tinggal 2013, rasanya kalau nak dikaitkan dengan 2013 dengan PLKN. Oklah kot. Antara suka duka sepanjang 2013 yang aku ingat...

1) Kumpulan 1/10/2013 Pening dengan wira charlie....adoiii..tapi best gak layan kepale dieorang.

2) Krisis dalaman...pergh..makan dalam...takpe sabor...

3) Hatrik!! duduk kompeni charlie dengan Cikgu Kamarudin dari kumpulan 1 sampai kumpulan 3.

4) Persembahan TTS dan malam pelita hati yang pada aku sangat memuaskan semasa kumpulan 3.

5) Buat pertama kali aktiviti air di kolam renang..tapi boringlah...

6) Cikgu Nad dan Cikgu Paan join the club. ( Best buli dieorang ni hehe )

7) Cikgu Dinah keluar baris.....seorang sahabat dan antara 2 orang yang aku panggil "sis" dalam kem.               ( Gelaran tu kalau semasa aku dalam Navy, kami guna untuk panggil ladies @ kadet wanita yg 1 skot )

8) Cikgu Jalilah berpindah ke Kem Alor Gajah..alamak sedihnya sebab best berkawan dengan dia ni.

9) Sifu aku Cikgu Din Glamour pun keluar baris.

9) Tapi yang paling best sepanjang 2013......DAPAT KENAL KORANG SEMUA!!!!

Kalau diikutkan hati, banyak sebenarnya tapi takpelah untuk menjaga hati orang lain baik tak payah tulis.
Anyway aku memang suka dapat kenal dengan korang semua. Tak kiralah dari side jurulatih Sri Ledang or sahabat2 jurulatih dari kem lain dan juga dari kalangan pelatih sendiri. Termasuk sekali dengan bekas2 pelatih yang selalu view blog dan ada yang jadi follower blog suam2 ketiak kucing aku ni.

Baca ni betul2...maybe 2013 kita banyak menghadapi kegagalan. Mungkin juga disebabkan kita gagal merancang kegagalan. Kalau apa yang korang target tu gagal, takpe. Jangan giveup dan jangan mudah cepat putus asa. Ada 2 pilihan untuk korang, lupakan or buat lagi sekali!

Aku cerita sikitlah, aku rasa sepanjang dalam kehidupan aku ni dah berapa puluh kali aku gagal dalam cita2 dan target aku. Rasa kecewa, bengang, marah dengan diri sendiri, marah dengan orang lain semua tu aku dah rasa. Dari rasa menyalahkan orang lain sampailah menyalahkan diri sendiri disebabkan kegagalan. Aku dulu pun pernah hampir2 nak telan pil panadol banyak2 sebab aku rasa aki ni memang failed!!!

Selama hampir 10 tahun..yaaa saploh tahun der!!! aku boleh dikatakan LOST!! LOOSER!!

Tapi...bila dipikirkan balik, aku rasa aku dah banyak buang masa aku. Terlalu banyak. Aku try pikir balik, aku renung balik dari start aku gagal dalam cita2 aku...sebenarnya akulah orang yang paling bertuah sebab diberi banyak kegagalan. Sebabnya? setiap kali aku gagal lagi, memang la aku bengang or frust  dan segalanya. Tapi aku akan try kali kedua dan seterusnya sampai aku puas hati. Berjaya or tidak itu belakang cerita, yang penting aku puas dan aku buat dari aku tak buat langsung.

Bayangkan, kalau dari dulu semua perkara yang aku target aku dapat. Sekali Allah beri kegagalan, agaknya mau down habis aku. Senang cerita, memang terlalu banyak hikmah disebalik banyaknya jumlah kegagalan tu. Sekurang kurangnya, aku rasa aku lebih kuat dari dulu.

Saudaraku sekalian, tahun 2014 ni disebalik anda memasang cita2 dan angan2 yang menggunung tinggi, ingat2 jika anda terjelepok ke tanah. Apa yang anda akan buat? Jangan takut dengan kegagalan kerana kegagalan itu akan membuatkan anda lebih berani dan kuat. 1000 kali gagal tapi ada 1 kejayaan, adalah lebih baik dari 1000 kejayaan dari tiada kegagalan, kerana bila datang 1 kegagalan tu takut anda gagal selama lamanya.

LEARN FROM MISTAKE!!! N NEVER SAY I'M GIVEUP!!!









4 comments:

  1. wow....satu cerita yg best....
    mgkn background blog bole tukar la bro....

    ReplyDelete
  2. cikgu din da kluar baris ke man?byk kengn yg xdpt aku lupakan d plkn..thx man sb byk mberi ilmu,bg semngt n buli aku ckup2(hahaha)..tp tu smue mngajar aku utk mnjd lbih kuat dan bsmngat shingga la aku kluar baris..th x so much man...

    ReplyDelete
  3. dah...tahun lepas sebab kecederaan pada buku lali

    ReplyDelete