Wednesday 11 February 2015

FULL LORENG LA PULAK!!


Hari ni antara hari yang gempak jugaklah. Tak pernah selama 6 tahun aku jadi jurulatih ni aku kena pakai full loreng. Hahahaha. Macam pelatih ada juga bila lengan tangan yang aku lipat dengan susah payah malam tadi kene lepaskan. Memang sejibik dah macam pelatih dah ni. 

Aku memang suka pakai uniform, tak taulah dari sekolah lagi aku memang suka uniform. Sebab nampak lebih kemas, nak2 kalau uniform tu dipakai dengan betul ( proper ) siap dengan di iron sampai ade side tajam. Cicak kene pun boleh putus....hehehe
Dulu masa kat Sri Ledang ada juga jurulatih kena pakai Full Loreng ni atas arahan Komandan, kalau tak silap time tu pertandingan kawad kaki antara kompeni. Tapi disebabkan waktu tu aku ada kes so aku tak terlibat langsung dengan aktiviti tersebut.

Hari ni kami dikehendaki memakai Full Loreng atas arahan komandan untuk raptai penuh. Esok dah hari jadi bagi majlis penutup latihan Kump.1 Siri 12/2015. Kalut jugaklah aku semalam iron baju pelbagai. Lama aku tak melipat lengan baju. Terkial kial aku lipat. Nasib baik aku dah tak incharge untuk Tarian Perang lagi, so adalah rilex sikit. Untuk hari jadi esok rasanya takde masalah kot. Semua dah setel.

Sebenarnya aku bukan tak setuju dengan pemakaian untuk jurulatih ni. Tapi kalau boleh biarlah nampak perbezaan antara J.L dan Pelatih. Ni cuma dibezakan kami mempunyai nama dan title di baju. Maksud aku buatlah kemas sikit, ade larnyard ke, belt lain ke, ade hackle ke dan semua J.L seluruh Malaysia ni pakai sama je. Barulah nampak smart sikit. Bukan nak mereka, tapi ni just pendapat aku. Sebab aku memang suke dengan uniform dan nampak kemas.

Lawak juga tengok member2 pakai Full Loreng ni. Macam2 hal pagi tadi, hahaha. Anyway, maybe ni last kot aku pakai Full Loreng PLKN....

Kat bawah ni aku bg can korang tengok pic kami "beraya"...hihi



SANJI SULONG, EX KSM BANTUAN 23 RAMD. FASIE UNTUK KAWAD DAN IHP, 
SELAKU O/C BRAVO, BEST KERJA DENGAN DIA NI




CIKGU RODIE, CIKGU RAMLAN, CIKGU Z, CIKGU SANJI, AKU




 SEPARUH DARI J.L M/S DAN FIZIKAL















4 comments:

  1. Nampak bayang cg Mai, Cg Mazni dgn Cg Ramlan. Dorang dulu cg Warisan! Pehh. cayalah lah blog cg Razman!

    ReplyDelete
  2. Hahaha, terbaik cikgu

    ReplyDelete
  3. rindu dekat cikgu2 ! rindu nak tengok cikgu2 pakai full loreng !

    ReplyDelete